Bashers Podcast seizoen 2, aflevering 14: Dante’s Inferno, MMO-reviews en Mario



Elke maandag praten we over games in de Bashers Podcast.

Als eerste behandelen we het gamenieuws van deze week: een halvering voor Red Steel 2, Just Dance en een nieuwe Assassin’s Creed, het boek van Dante’s Inferno en de Europese release van de DSi XL. Daarna de tweets en de discussie over MMO-reviews. Ten slotte discussiëren we over New Super Mario Bros. Wii en prijzen we Pixeljunk Shooter aan.

Aan tafel dit keer Niels ’t Hooft, Samuel Hubner Casado, Vincent Leeuw en ondergetekende; deze aflevering duurt ongeveer 1 uur. De Bashers-tune is gemaakt door Tuur Hendrikx van Sonicpicnic.

Abonneer je direct op de feed of via iTunes, download de nieuwe aflevering los of luister in je browser naar de podcast met de onderstaande speler.

 

16 reacties

  1. Niels ’t Hooft · 18-1-2010 · 20.06 uur

    Verdomme, doe ik de intro zó netjes, zeg ik “2009”! Let daar a.u.b. even niet op :-)

  2. Ellen de Lange-Ros · 18-1-2010 · 21.09 uur

    Als je het hier niet had gemeld, had ik het nooit gehoord :-)

  3. Thymon AW · 18-1-2010 · 21.09 uur

    Dat de verschillende interpretaties van Super Mario platformers tot zo’n discussie kan leiden heeft me enigszins verbaast. Ik kan me moeilijk onafhankelijk opstellen of het totale design van deze game nou vernieuwend/verfrissend genoeg was. Ik vond het wel een heerlijke game.
    De DSi XL heeft me wel een beetje doen nadenken over de discussie of 2010 het jaar van de tablets wordt. Nintendo begint voorlopig niet over een tablet en ik denk dat de opmerkingen van Iwata oprecht worden ingetrokken (want natuurlijk krijgen opvolgers van de DS steeds betere grafische kwaliteiten en motion control gaat dmv camera-trucjes werken).

  4. Bart de Boer · 18-1-2010 · 21.36 uur

    ik heb ook nog last van het nieuwjaars virus. Bestelbonnen en dan 01-10 invullen als maand en jaartal, dat wil nog al eens omdraaien.

  5. Nik Wouters · 20-1-2010 · 0.15 uur

    Mijn iTunes weet niet van het bestaan van deze aflevering…

  6. Bladieboe · 20-1-2010 · 1.28 uur

    Niels, Menno….

    waarom kan ik deze aflevering niet krijgen in mijn itunes?
    ik ben lid van jullie Itunes ding, maar ik kan em nog steeds niet krijgen :(

  7. Niels ’t Hooft · 20-1-2010 · 8.25 uur

    @Nik en @Bladieboe: Als het goed is, werkt hij nu voor iedereen. Maar vraag me niet waarom er nu twee players hierboven staan. *annoyed*

  8. Damian van Damme · 20-1-2010 · 16.39 uur

    Toffe aflevering weer! Interessante inhoud ;)

  9. Wormpaul · 20-1-2010 · 22.33 uur

    Goede podcast, alleen jammer van de tweets (nog steeds niet leuk als opzet)

    Leuke discussie over Mario (ik heb `m nog niet) waardoor ik steeds meer ga twijfelen of `t wel wat voor me is, misschien dat de hoge moeilijkheidsgraad me gewoon tegenhoud…

  10. Ruud · 21-1-2010 · 11.42 uur

    Hmm… gaan we nu elk spel uit de top 2009 afkraken? Is bashers indertijd toch voor de hype gevallen? Eerst MW2 en nu mariobros?

    Overigens is er nogal wat inconsistentie. Eerst is Nintendo te casual en nu is new mario bros weer te moeilijk / hardcore.

    En de tweets ben ik nog steeds iet over uit. Ik weet dat het hip is, maar de nieuwswaarde van tweets is zo enorm laag. Wederom meer een hype, dan een nuttige toevoeging.

    Voor de rest een heerlijke podcast, dank voor het maken van deze heerlijke momentjes.

    @Niels: waaorm staan er twee players?? ;)

  11. Thymon AW · 21-1-2010 · 12.56 uur

    @ Wormpaul: twijfel niet over NSMB Wii. Oefening baart kunst. Soms moet je even doorzetten om er in te komen maar dan speel je met veel plezier.

    @ Ruud: ik heb nergens de indruk dat de game hier wordt afgekraakt, maar meer kritisch benaderd (op juiste wijze).

    Wat twitter betreft stel ik dat tweeten nogal emo kan zijn. Dat hadden Vincent en Samuel in de vorige aflevering nog eens bewezen. Dit keer ging het tenminste wel meer richting games-discussie toe.

    @ Niels: NSMB Wii kan je toch ook met vier players spelen? Dan kan je hierboven toch vier players neerzetten? :-P (toegegeven #ergflauw)

  12. Ruud · 21-1-2010 · 14.24 uur

    Kritische benadering is goed, maar had dat niet beter gekund alvorens men deze games beoordeelt als beste van 2009?

  13. Harry Hol · 21-1-2010 · 16.07 uur

    Weet je, het is verdraaid lastig om *niet* super enthousiast te zijn over, bijvoorbeeld, een spel als MW2. Het is een overdonderende ervaring als je de game voor het eerst speelt. Eerst krijg je maandenlang al de hype over je heen, en als je dan vervolgens oprecht veel plezier haalt uit de ervaring, is het heel moeilijk om dan opeens blasé te gaan doen. Vooral als je deze ervaring afzet tegen andere FPS games die in 9 van de 10 gevallen bijzonder middelmatig zijn.

    SMB Wii is ook zo’n ‘shiny’ waar je helemaal blij van word als je de game eindelijk speelt. Echo’s van je eerste jonge game ervaringen met Super Nes platforming. Een genre waarvan je niet meer denkt het ooit nog op een groot scherm terug te zien. En dan is ie daar opeens.

    Dat soort emoties zijn moeilijk te neutraliseren zonder eerst afstand te nemen. En dat is nu juist iets dat een recensie niet toestaat. Kan je je voorstellen dat een oordeel over SMB Wii pas in, pak em beet, maart zou verschijnen?

    Lang verhaal kort (“Te laat Harry!” “sorry.”): game recensenten zijn ook mensen.

  14. Ruud · 22-1-2010 · 9.35 uur

    True, ze laten zich blijkbaar dus ook enorm paaien door de hype.
    En natuurlijk is een review verre van objectief, maar blijkbaar kan je dus alles voor elkaar krijgen als je de hype maar groot genoeg opbouwt, dat vind ik zorgwekkend.

    Notitie aan publishers: steek veel geld in marketing en goodies, dan kom je er wel.

  15. Harry Hol · 22-1-2010 · 13.56 uur

    @ruud Erm… dat is precies wat publishers doen. En dat werkt. Maar dat wil niet zeggen dat de recensent daarmee oneerlijk is of het ‘fout’ heeft. Die heeft een ervaring, en die beschrijft hij. Dat daar de invloed van marketing in doorwerkt is onontkoombaar.

    Dit is echter in wezen niet anders dan bij welk ander product dan ook. Waarom denk je dat veel mensen Calve pindakaas kopen in plaats van huismerk? De marketing voegt een subjectieve waarde toe aan het product.

    Waarom denk je dat zo veel fanboys moord en brand schreeuwen over een slechte review van een game die ze nog niet gespeeld hebben? De marketing machine heeft er voor hen al een waarde aan gegeven.

    Je kunt van een recensent verwachten dat zij probeert om een product objectief te beschrijven. Maar je kunt iemand nooit helemaal ontdoen van de beelden en verwachtingen die inmiddels al zijn gecreëerd.

  16. sven · 22-1-2010 · 20.25 uur

    Heren,

    In mijn ogen is dit één van de mindere podcasts van de afgelopen tijd.

    Het was rommelig. Iedereen praat door elkaar heen, Samuel is duidelijk een stuk hyper dan vorige week. Wellicht door aanwezigheid van Vincent.

    Ik heb daarentegen wel genoten van het onderwerp over Super Mario.

    Verder kreeg ik door het rommelige karakter echt het gevoel alsof er 2 podcasts door elkaar heen liepen….hoofpijn!

    En ik ben erg benieuwd geraakt naar de pixeljunkie shooter. Deze ga ik zeker binnenkort downloaden.

    Even de plussen en minnen:

    Positief:
    + Discussie over Super Mario Bros was top! Geeft mij echt het “bashersgevoel”
    + Menno’s reactie over zijn altaar met o.a. mario knuffels
    + Tweeds, ik blijf dit een leuke aanvulling/afwisseling vinden in de podcast

    Negatief:
    - Veelste chaotisch! Iedereen brult door elkaar heen. Leren luisteren heren! En het idee dat Niels hier geen grip op had. Wellicht het gevolg van het feit dat een ieder een eigen onderwerp inbreng (wat ik juist wel een toffe aanvulling vindt, maar dan wel op zo’n manier dat iedereen luistert naar elkaar).

    Tijdens een podcast als deze merk je wel wat een rust David Nieborg brengt in een discussie.

    Hopelijk klink ik nu niet té negatief. Want ik geniet nog altijd van de podcast. Maar ik moet kritisch blijven. No hard feelings?

Volg de reacties op deze post via RSS

Plaats een reactie

Registreer je als vaste gebruiker. Heb je dit al eens gedaan, log dan in.

Hou de discussie menselijk en inhoudelijk. Reageer bij voorkeur onder je echte naam, met je foto als avatar (via Gravatar).

Toegestane HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>