Bashers Podcast seizoen 2, aflevering 24: Nintendo 3DS, God of War 3



Elke maandag praten we over games in de Bashers Podcast.

In deze podcast eerst het gamenieuws van de afgelopen week: de aankondiging van de Nintendo 3DS. Vervolgens geen tweets maar wel reacties op de site, en ten slotte één game: God of War 3.

Aan tafel dit keer Menno Schellekens, Niels ’t Hooft en ondergetekende. De Bashers-tune is gemaakt door Tuur Hendrikx van Sonicpicnic. Deze aflevering duurt 53 minuten.

Abonneer je direct op de feed of via iTunes, download de nieuwe aflevering los of luister in je browser naar de podcast met de onderstaande speler.

 

16 reacties

  1. Rogier Kahlmann · 29-3-2010 · 21.50 uur

    Sorry Menno, maar deel 3 is toch echt niet het beste deel. Deel 2, die je niet gekocht hebt, is de beste in de hele reeks. Waarschijnlijk was je minder onder de indruk als je die tussendoor had gespeeld

  2. Kevin · 29-3-2010 · 22.14 uur

    Deel 2 is niet per se het beste deel uit de reeks, wat mij betreft was die toch wat te lang. Mijn favoriet is Chains of Olympus op de PSP.

  3. René · 29-3-2010 · 23.58 uur

    Ik vond twee ook te lang. Er valt best wat te zeggen voor GoW III, vooral omdat de combat sterk verbeterd is. Veel betere secundaire wapens en je hoeft ook niet naar een menuutje om ze te gebruiken. Voeg daar heerlijk Nederlands klinkende zaken als de battering ram, de air dash en wat toffe nieuwe items aan toe en je hebt naar mijn mening de beste gevechten in de serie. Niet in het laatst omdat de QTE’s ook veel beter zijn gedaan. Kleinere icoontje die qua positie overeenkomen met de toetsen op je controller. Slimme zet, Sony!
    En de Titan-momenten, ook al zijn ze spaarzaam, zijn werkelijk fantastisch. De meeste bosses zijn erg goed trouwens.

    Aan de andere kant heeft deel 2 wel de meeste variatie en vind ik in deel 1 het verhaal het meest geslaagd, dus ze hebben alle drie zo hun sterke punten (de PSP-versie heb ik niet gespeeld). Goede serie.

    Maar Bayonetta is beter! ;-)

  4. mika74 · 30-3-2010 · 7.25 uur

    Vannacht tussenhet flesje van de ene en de nachtmerrie van de andere de podcast geluisterd…..

    Ik neem aan dat er een GoW podcast komt? Vond anders de aandacht voor “goty last ten year (at least)” wel heel mager.

    @menno: check effe je laatste sav. van gow, daar staat precies je playtime bij.Ben benieuwd want heb er zelf toch 18uur over gedaan.

    @niels, snel GoW3 halen, als G-journalist en als game-fan is dit een must-play. Ben zelf ook geen H’n S maar God is echt über. De muziek, de details…alles straalt liefde en game-geylheid uit

  5. Dennis Laumen · 30-3-2010 · 9.00 uur

    Ondanks dat het hierboven over GoW gaat wil ik toch even de “Project $10”-discussie aanhalen.

    Samuel stelt enkele malen dat we betalen voor het recht tot het ervaren van de content. Ondanks dat ontwikkelaars en producenten dat graag zo zouden willen zien is dat nooit het geval geweest. Prijsstellingen zijn altijd bepaald door de vorm waarin je die content koopt. “Betere” content (alhoewel het quantificeren hiervan weer een andere discussie is) is nooit duurder geweest dan slechte content of content met anderszins minder waarde voor de consument (wellicht met uitzondering van boeken waar je zeker in de non-fictie nog wel wat prijsverschillen ziet). Anderen kunnen dit beter uitleggen, lees bijvoorbeeld: http://www.paulgraham.com/publishing.html.

    Persoonlijk zou ik het niet erg vinden dat ik media niet kan doorverkopen mits daar iets tegenover staat. Als ik een product krijg dat minder waarde heeft voor mij vind ik het niet meer dan logisch dat de producenten deze waardevermindering ook doorvoeren richting het prijskaartje. Dit gebeurt echter slechts zelden.

    Aanvullend nog op de DVD naar Bluray discussie, Disney’s Project Keychest: http://www.theatlantic.com/business/archive/2009/10/disneys-keychest-technology/28811/

    Excuses voor de veel te lange reactie ;).

  6. Marijn · 30-3-2010 · 10.54 uur

    Even een opmerking over de ‘eigenaar van beleving’ vs. ‘eigenaar van content’ discussie die verder weinig toevoegt: je kunt fysieke discs wel degelijk ‘beleven’. Tijdens de discussie herinnerde ik me de schijf van Gran Turismo 2 voor de PSOne. Als je over de bovenkant van de cd wreef/kraste, kwam er een geur vrij die moest lijken op (verbrand) rubber. Je had er helemaal niets aan (zeker niet als de cd zich in je Playstation bevond), maar er zijn dus manieren om een beleving mee te geven aan het fysieke product.

    Coole podcast trouwens, zo met 3 grote onderwerpen.

  7. Niels Peuchen · 30-3-2010 · 18.14 uur

    Haha, leuk dat ik vermeld word.

    Ik kan nog steeds niet geloven dat de Nintendo 3DS een serieus product is en geloof daarom dat het een (redelijk vroege) 1 aprilgrap is. Blijkt de 3DS ook nog op 2 april te bestaan, dan zal ik mezelf uitgebreid aan boetedoening overgeven.

  8. ErikJ · 30-3-2010 · 19.15 uur

    @Marijn; tof weetje over de disc van GT2, al kan ik me niet voorstellen dat zoiets werkt.

    Dit had de Gamecube ook al in vele games, met die heerlijke knoppen-layout. Onbegrijpelijk dat de makers van QTE’s op de Playstation dit NU pas in de gaten hebben. Je wil niet weten hoe vaak ik de eindscenes van God of War II opnieuw heb moeten doen omdat ik nog altijd niet goed druk als ik een cirkel of vierkantje in het beeld zie en ik in paniek moet reageren (kruisje en driehoekje vind ik dan weer wel :-S)

  9. ErikJ · 30-3-2010 · 19.17 uur

    (erhm, in mijn reactie dacht ik een quote te plaatsen over de QTE opmerking van Rene, waar is die verdomde edit knop ;-) )

  10. sven · 30-3-2010 · 19.47 uur

    Heren,

    Een heerlijke podcast! Op de een of andere manier luistert het lekker weg als er 3 personen deelnemen aan de podcast.

    Ik vond iedereen lekker op dreef. Menno was wel iets stiller dan normaal, maar het leek dan ook alsof hij last had van z’n stem.

    Menno: Sorry dat ik je teleurstelde met mijn replie op de vorige podcast! :)

    Ik meende toch wel wat ik zei; dat zodra iets persoonsgebonden wordt, dit minder makkelijk door te verkopen is. Ik bedoelde er niet mee, dat ik dit aanmoedig. De discussie die nu plaatsvond, miste ik vorige week. Ik ben daarom erg blij dat het nu zo uitvoerig werd behandeld, top!

    Ook al is 1 april dichtbij. Ik geloof wel in het concept van de 3DS. Menno leek wat sceptisch. Ik deel dat gevoel totaal niet. Dit lijkt mij weer een voorbeeld van de innovatieve manier van doen en denken van Nintendo. Alleen al het concept roept onwijs veel gave ideeen in mij op.

    Dan even terugkomend op wat Samuel vertelde over die Chinees/Amerikaanse jongen met die gave modificatie van de WII hardware. Dat is Johnny Chung Lee een Human-Computer Interaction researcher welke bij Microsoft werkt. Hier de link naar zijn filmpje. Ik had het zelfde WOW! gevoel dat Samuel had. http://www.youtube.com/watch?v=Jd3-eiid-Uw

    Dan inhoudelijk over de podcast

    Positief:
    + Goede setting van 3 personen die allemaal in vorm waren. Complimenten daarvoor
    + Lekker compact qua onderwerpen en uitgebreid qua behandeling

    Negatief:
    - Ik heb eigenlijk weinig op te merken aan deze podcast!

  11. Marcel · 30-3-2010 · 20.13 uur

    Ik had precies het zelfde als Menno toen ik de aankondiging van de 3ds hoorde. Dit is een grap. Totdat ik net als Niels ging zoeken naar welke technologie het zou kunnen zijn en ik ook oa die japanse dsi game tegen kwam. Ben nog steeds wel erg benieuwd naar hoe het gaat worden maar vind wel dat nintendo met de 3ds toch wel het gadget gebied binnen vaart. De specs van een gamecube klinken wel aantrekkelijk.

    Denk wel dat het apparaat zichzelf gaat verkopen als mensen het in een demopod zien staan bij eplaza….

  12. Sven · 30-3-2010 · 20.29 uur

    Ohja nog even terugkomend op wat Niels zei over de ervaring die kunt beleven. Je grapte dat je apen hoort als je het hoedje opent van een junglegame, ofzo. Geniaal!! Ik zie dat echt als een aanvulling op de beleving van een game. Ik open het hoedje van uncharted 2 en hoor het herkenbare geratel en wat opvliegende vogels en onrustig gillende apen uit het hoedje komen,het avontuur kan beginnen! Hoe gaaf ik dat!

  13. Sven · 30-3-2010 · 20.30 uur

    Vervelende iPhone lees hoesje voor hoedje!

  14. Niels Peuchen · 30-3-2010 · 22.01 uur

    Dit filmpje maakt het er, mijns inziens, niet realistischer op: http://www.youtube.com/watch?v=WkgMUk_5p2A&feature=player_embedded

  15. Roy · 31-3-2010 · 8.54 uur

    Puntje voor verbetering, het viel me weer op dat nav een reactie op de site de hele discussie over het doorverkopen van games weer opnieuw gevoerd werd. Een onderwerp wat in de podcast hiervoor al behandeld was. Dit gebeurde laatst ook, volgens met mij de discussie over illegale games op de i-phone. Jammer, een week gewacht op de nieuwe podcast en hetzelfde onderwerp wordt weer behandeld. Ik zou zeggen, behandel de reactie wel maar houd het kort.

    Verder een aardige podcast. Ga vooral door.

  16. Niels de Bruijn · 1-4-2010 · 22.36 uur

    Eens met Roy, die discussie voegde bijna niets toe aan de eerdere edities. Jullie hebben simpelweg geen feiten opgezocht (als die er al bestaan over digitale downloads) en hebben in feite dus ook niets om argumenten mee te ondersteunen. De podcast zakte voor mij helemaal in. De andere twee segmenten waren wel okay.

Volg de reacties op deze post via RSS

Plaats een reactie

Registreer je als vaste gebruiker. Heb je dit al eens gedaan, log dan in.

Hou de discussie menselijk en inhoudelijk. Reageer bij voorkeur onder je echte naam, met je foto als avatar (via Gravatar).

Toegestane HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>