Bashers Podcast seizoen 2, aflevering 28: Little Big Planet 2, Super Street Fighter IV



Elke maandag praten we over games in de Bashers Podcast.

In deze podcast eerst het gamenieuws van de afgelopen week: Little Big Planet 2 en Nintendo’s vooruitzichten. Vervolgens de tweets en reacties op de site. Tot slot praten we over games: Halo Reach en Super Street Fighter IV.

Aan tafel dit keer Niels ’t Hooft, Menno Schellekens en ondergetekende. De jingles zijn gemaakt door Tuur Hendrikx van Sonicpicnic. Deze aflevering duurt 49 minuten.

Abonneer je direct op de feed of via iTunes, download de nieuwe aflevering los of luister in je browser naar de podcast met de onderstaande speler.

 

13 reacties

  1. Ruud · 11-5-2010 · 3.13 uur

    Oke, voordat ik inhoudelijk ga reageren, welk nummer is de afsluiter? Wat een heerlijke muziek zeg!

    LBP2 lijkt me overigens niks en heeft teveel last van het negatieve van deel 1 waardoor ik nu al geen interesse heb. Mooie game, dat dan weer wel.

  2. Senic · 11-5-2010 · 10.16 uur

    Om even te reageren op Transport Tycoon. Er is een groep met mensen al jaren bezig dit spel open source te maken en enkele weken geleden is de eerste officiële niet bèta versie uitgekomen: http://www.openttd.org/en/
    Zeker het proberen waard, deze versie is een STUK uitgebreider dan het origineel en echt zeer gaaf ;)

  3. Han · 11-5-2010 · 11.30 uur

    @Ruud, de tune komt uit Little Big Planet 1 ;-) (wel een remix denk ik?)

    Mijn theorie over reacties is een parallel met vandalisme. Zodra die spiegel in de lift gesloopt wordt is het hek van de dam, en is de stap naar grafiti etc veel kleiner. Volgens mij werkt het op sites precies hetzelfde, als de eerste reactie(s) over randzaken gaat zal het niveau daarna lager blijven. Ik denk dat bij Bashers juist doordat er veel goede inhoudelijke reacties zijn, er minder snel ‘spam’ verschijnt. Oftewel, flood the spam with content.

    Bij de verhalen over LBP2 en Modnation Racers moest ik weer terugdenken aan het DOS spelletje Stunts. Waar ik me niet meer bij kan voorstellen hoeveel lol ik vroeger mee heb gehad als ik de beelden zo zie. Mensen vonden het toen echt geen enkel probleem een paar dagen te klooien om toffe banen te maken. Ik kijk iig erg uit naar Modnation Racers.

    Jetpack in Halo en Hook in Just Cause doen me denken aan de Lithium mod van Quake2. Q2 dat toch al vrij snel was, werd er nog veel sneller van. Zo’n Jetpack is opzich heel tof, maar beinvloed het spel wel dusdanig dat het beter zou zijn om het een serveroption te maken. Of valt dat in de praktijk wel mee? Ik heb het zelf nog niet gespeeld, maar baseer me op eerdere ervaringen.

  4. Han · 11-5-2010 · 11.32 uur

    YouTube embedden werkt niet zie ik, stunts kan je hier zien:
    http://www.youtube.com/watch?v=pcMeCUzZ6sA

    Q2 Lithium hier: http://www.youtube.com/watch?v=rUGcVRNRX3I

  5. Rogier Kahlmann · 11-5-2010 · 12.08 uur

    De muziek klinkt als The Bees. Mag ik dit alleen even melden, moet ik er nog inhoudelijk op ingaan? Of ben ik dan teveel bezig met randzaken?

  6. Han · 11-5-2010 · 12.19 uur

    Nee, dat heeft geen utilistisch nut.

  7. Stefan Keerssemeeckers · 11-5-2010 · 13.00 uur

    @ Ruud

    Wat versta je onder het ‘negatieve van deel één’?

  8. Stefan Keerssemeeckers · 11-5-2010 · 13.09 uur

    Het nummer is trouwens ‘My Patch’, van Jim Noir. Zit wel een leuke Beach Boys-vibe aan. Sowieso zit er erg goede muziek in LBP!

  9. Sloes · 11-5-2010 · 14.14 uur

    Leuke ironie zo halverwege de podcast. Niels begint erover dat de laatste tijd zo offtopic gereageerd wordt op artikelen, en vervolgens beginnen Menno en Samuel 5 minuten uitgebreid offtopic te praten…
    Kortom podcast kan af en toe ook net ff wat meer sturing gebruiken! :)

  10. Ruud · 12-5-2010 · 14.22 uur

    @Stefan: het negative van deel één, doel ik op het trage en het net niet goed zijn als platformer. De besturing is daarvoor te traag / zweverig.

  11. Stefan Keerssemeeckers · 12-5-2010 · 15.33 uur

    @ Ruud

    Vond het springen persoonlijk prima. Stoorde me alleen af en toe tijdens het wisselen tussen de verschillende ‘lagen’.

  12. Wormpaul · 13-5-2010 · 12.24 uur

    @ LBP:2

    Bedacht me tijdens `t luisteren naar de podcast opeens dat ik vroeger in maar 2 games maps zelf heb gemaakt;

    * Stuns
    * Heroes of Might and Magic 3

    Die editors hadden een heel laag instap niveau om maps te maken, ideaal voor mensen zoals als mij die gewoon binnen een paar uur een fijne map af wilt hebben van A tot Z :-)

  13. ErikJ · 13-5-2010 · 13.52 uur

    Goede/leuke podcast weer (Niels kromt nu zijn tenen ;-) ).

    Het is misschien wel vervelend voor sommigen dat de discussies onder de artikelen soms afdwalen, maar het toont wel aan dat er behoefte is om te discussiëren over het format van Bashers (bijvoorbeeld die game van de week rubriek). Een goede plek daarvoor zou een klein forum kunnen zijn, zodat je die feedback verplaatst naar een apart gedeelte. Alleen heeft het verleden al bewezen dat een compleet forum iets teveel van het goede is. Ach het is maar een idee, ik stoor me er iig. niet aan en pik de inhoudelijke reacties er toch wel uit.

    En Stunts was inderdaad een geweldige game. Het was zo simpel om daarmee een level in elkaar te draaien! Je had een toolbox met verschillende stukken wegdek en een groot grid waarin je binnen 5 minuten een complete track mee in elkaar kon zetten (met de muis!). Zo enorm simpel en doeltreffend! Het had ook als voordeel dat er niet hoefde worden nagedacht over de gameplay zelf (want spelers zelf de knoppen in laten delen is vragen om het verliezen van consistente controls).

    Maar ik kan helaas niet enthousiast worden over LBP. Ik ga deel 1 binnenkort nog maar eens proberen met een vriend, omdat we sinds Mario weer helemaal in de co-op sfeer zitten en dat zal de pret wellicht verhogen. Maar toen ik alleen LBP speelde ergerde ik me groen en geel aan de controls en de verschillende diepte-lagen, die bij Mario juist zo perfect in elkaar zitten. Ook de camera werkte niet helemaal lekker voor mijn gevoel, alles miste net wat finesse/strakheid die het verschil maakt tussen een briljante en een redelijke game. Ook is de editor te ingewikkeld, en ik denk dat het een misverstand is dat onbegrensde mogelijkheden bijdragen aan betere levels (wel creatiever, dat wel). Ten slotte spreekt de art-style van LBP me niet heel erg aan, maar ik begrijp wel waarom ervoor is gekozen en dat anderen dit wellicht aantrekkelijk vinden.

Volg de reacties op deze post via RSS

Plaats een reactie

Registreer je als vaste gebruiker. Heb je dit al eens gedaan, log dan in.

Hou de discussie menselijk en inhoudelijk. Reageer bij voorkeur onder je echte naam, met je foto als avatar (via Gravatar).

Toegestane HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>