Bashers Podcast seizoen 3, aflevering 3: handhelds, Kaal & Kahl, Starcraft



Luister naar Niels ’t Hooft, Rogier Kahlmann, Gerthein Boersma en ondergetekende in een podcast over games van 50 minuten. We behandelen nieuwtjes over handhelds, hebben een audiocolumn van Samuel Hubner Casado, bespreken de avonturen van Kaal & Kahl en Starcraft 2.

Abonneer je direct op de feed of via iTunes, download de nieuwe aflevering los of luister in je browser naar de podcast met de onderstaande speler.

 

15 reacties

  1. Wormpaul · 14-10-2010 · 11.17 uur

    Dat stukje met Samuel werkt in elk geval niet, hij schreeuwt, spuugt en blaft in de microfoon op zoveel verschillende geluidsvolumes dat het niet te luisteren valt..

    Krijg er bijna hoofdpijn van, slecht gesproken, slechte kwaliteit en hij klinkt met zijn teksten ook als een slechte B.Acteur..

  2. Tjerk · 14-10-2010 · 14.59 uur

    Eens met Wormpaul; Samuel is gewoon ongegeneerd aan het ‘ranten’, zonder enige structuur. Samuel: als je een column wilt voordragen, schrijf deze dan eerst gewoon uit, en lees die voor, dat werkt veel beter. En doordat je leest, klinkt het waarschijnlijk ook een stuk evenwichtiger. En luister je opname even na, dan kun je slecht klinkende stukken nog een keer over doen…

  3. Roland van Hek · 14-10-2010 · 15.36 uur

    Hoggy is inderdaad erg leuk Gerthein, maar ik kom er &#@! niet in verder. Argh!
    Leuke podcast, maar ik moet toegeven dat ik Samuel’s audiocolumn niet bijster veel toe vond voegen.

  4. Rick · 14-10-2010 · 16.17 uur

    Ik weet niet wat het idee is van Samuel zijn “column”, maar ik vond het een vrij storende onderbreking van het geheel. Kwam op mij over als iemand die heel erg zijn best doet om cool te doen, maar daar jammerlijk in faalt.

  5. Jelle · 14-10-2010 · 17.44 uur

    ff over die windows phone gebeuren. Er zijn juist minimale hardware specs opgesteld. Waardoor het juist makkelijker is om games voor te maken. En om terug te komen op de knoppen, het is waarschijnlijk niet mogelijk om die knoppen te gebruiken voor in games, ook niet de knoppen die eventueel op een uitschuifbaar toetsenbord komt.

  6. Samuel Hubner Casado · 15-10-2010 · 0.45 uur

    Oh, gut o gut, wat een gejank. HaLOL.

    Ik ga weinig aan die “audiocolumns” veranderen (zo zie ik ze zelf niet eens) want het is niet eens de bedoeling dat ik een inhoudelijk goed verhaaltje inlul; het is puur een korte samenvatting van wat me bezig hield die week op gamegebied zodat de rest er wél inhoudelijk over kan lullen, zoals dat in een podcast hoort.

    Een rant is idd wat het is. Ik zit er verder niet bij en kan er niet verder over meediscussieren, en dus ik trek gewoon m’n muil open. Dan kunnen de heren er wat goeds over zeggen waar jullie zieltjes wel mee kunnen leven. Yay. En anders skip je m’n shit volgende week gewoon; het is gelukkig maar kort :) Doei!

  7. Rick · 15-10-2010 · 9.04 uur

    Volwassen reactie Samuel. Helaas komt dat wel overeen met het beeld dat je van jezelf neerzet met je rant in de podcast.

    In plaats van het gejank te noemen en je bezoekers voor zieltjes uit te maken, zou je misschien beter wat met het commentaar kunnen doen. Als je bezoekers het niets vinden, schaaf dan wat bij. Een podcast maak je immers niet voor jezelf.

  8. Matthijs Vermeer · 15-10-2010 · 14.28 uur

    Ik vond de ‘audiorant’ van Samuel eigenlijk wel prima; hij was misschien qua onderbouwing en structuur en dergelijke tamelijk zwak, maar het heeft wel een goede opening gemaakt voor een discussie, namelijk over Halo Reach en het puntje-aftrek-fenomeen wat Menno noemde. Dan is die rant toch geslaagd in dat wat het hoort te doen?

  9. Samuel Hubner Casado · 16-10-2010 · 5.01 uur

    @Rick: /care. Ik vind ‘t beeld dat mensen van me hebben wel prima zo. En ik ben niet zo van ‘t naar commentaar luisteren; ik doe gewoon m’n ding - want dat vind ik leuk - en als de meerderheid ‘t oké vindt, dan blijf ik, en als de meerderheid ‘t kut vindt, dan ga ik weg. Zo simpel is ‘t.

    @Matthijs: Goh, gelukkig snapte één iemand ‘t.

  10. Remco · 17-10-2010 · 19.07 uur

    @Samuel, gelukkig hoef je niks aan je “audiocolumn” te veranderen, ik maak uit je woorden op dat dit de laatste keer was.

  11. Samuel Hubner Casado · 18-10-2010 · 1.57 uur

    Erg grappig, wijsneus.

    Vijf mensen laten in de reacties blijken dat ze ‘r geen reet aan vonden. Hm, ik ga ervan uit dat meer dan negen mensen in totaal de podcast hebben beluisterd. Tot het tegendeel bewezen is, zie ik jullie gewoon als een ‘loud minority’.

  12. David · 18-10-2010 · 14.13 uur

    Ik vond het ook niets toevoegen. Ofzo.

  13. Niels de Bruijn · 18-10-2010 · 14.33 uur

    Gewoon doorgaan met de rant, die overigens een stuk beter te beluisteren valt als je iets rustiger praat of een wat betere microfoon (oid) gebruikt.
    Vermakelijke podcast verder, die echter bij het Halo Reach en Stacraft gedeelte wel inzakt. Er kan niet goed duidelijk gemaakt worden wat er nu wel zo bijzonder is aan Reach (wat Menno ook al parten speelde in een eerdere uitzending) of Starcraft. Toch iemand aan tafel die meer van RTS spellen in het algemeen weet kon voor het laatste gedeelte zeker geen kwaad. Leuke gasten en leuke gesprekken.
    En geen stopwoorden van Menno, complimenten.

  14. WEDhicks · 19-10-2010 · 10.44 uur

    Ik wil niet een wijsneus zijn of beweren dat ik een RTS expert ben maar volgens mij heeft Menno niet al te veel RTS-en gespeeld. Of het het beste spel ooit is laat ik in het midden. Dat is een kwestie van smaak. Als je het mij vraagt is dat Half-Life (2). Maar als ik naar Starcraft kijk zie ik 1 van de meest gebalanceerde RTS-en die er is maar voor mijn gevoel zijn er andere RTS-en die veel meer “lagen” hebben dan Starcraft.

    Units die alleen op vliegende objecten kunnen schieten en andersom is iets wat al heel lang gebeurt in RTS-en. Command & Conquer had dat al. Als je andere RTS-en er bij pakt als “Soldiers: Heroes of World War 2” of zelfs “Company of Heroes” dan zie je RTS-en waar het verder gaat dan hitpoints en functies van units. “Facing” speelt bijvoorbeeld een rol of “Cover”.

    Bij de laatst genoemde RTS-en maakt het namelijk uit of je infanterie achter een stenen muur zet of achter een houten hek. Het maakt ook uit welke kant je tank gericht staat ten opzichte van je tegenstander etc etc.

    Begrijp me niet verkeerd; Starcraft was echt een geweldige game en dat is Starcraft 2 ook. Echter zijn er naar mijn mening meer RTS-en die engine technisch meer in hun mars hebben, strategisch gezien dieper gaan en waarbij er nog steeds een hoog fun gehalte aanwezig is.

    Vooral dat laatste is belangrijk. Ik heb ook RTS-en gespeeld als “Theatre of War”. Strategisch ontzettend hoogstaand maar ik begrijp dat veel mensen dit niets vinden omdat het echt voor liefhebbers is en vrij ver gaat in realisme wat wel eens ten kosten kan gaan van de “fun factor”.

  15. WEDhicks · 19-10-2010 · 13.39 uur

    Overigens wil ik ook nog melden dat ik jullie potcasts geweldig vind en ik (denk ik) 1 van de weinige ben die het niet uitmaakt hoelang ze duren. Ik luister deze podcasts altijd in de auto als ik in de file sta en gezien ik nogal eens in de file sta maakt mij de lengte niet uit ;).

    Ik moet helaas ook bekennen dat ik de audiocolumn van een bedroevend niveau vond vergeleken met de rest van de podcast. Inhoudelijk had het niets toe te voegen en ondanks dat ik het hele Halo universum niets vind had niet het idee dat deze mening echt representatief is voor de game.

Volg de reacties op deze post via RSS

Plaats een reactie

Registreer je als vaste gebruiker. Heb je dit al eens gedaan, log dan in.

Hou de discussie menselijk en inhoudelijk. Reageer bij voorkeur onder je echte naam, met je foto als avatar (via Gravatar).

Toegestane HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>