Bashers Podcast seizoen 3, aflevering 9: Keita Takahashi, journafans, Kinect



Luister naar Niels ’t Hooft, Rogier Kahlmann en ondergetekende in een podcast over games van 51 minuten. We behandelen het bezoek van Keita Takahashi aan Nederland, het artikel over ‘journafans’ van David Nieborg, de “deceptie” van Kinect en de vraag welke games we de afgelopen week hebben gespeeld.

Luister op woensdagavond vanaf 20.30 uur live naar de podcast via ons Ustream-kanaal, abonneer je via RSS, abonneer je via iTunes, download deze nieuwe aflevering los of luister in je browser.

 

23 reacties

  1. Michel · 25-11-2010 · 0.54 uur

    Even een opmerking voordat ik de podcast ga beluisteren: iTunes heeft de laatste weken erg veel moeite om de podcast te downloaden. Ik moet de download de hele tijd pauzeren en hervatten om de podcast binnen te krijgen. Na elke hervatting haalt iTunes weer 1 MB binnen en daarna blijft hij hangen. Is dit iets aan jullie kant of wil iTunes mij beletten van het luisteren van de Bashers Podcast? (Uiteraard hebben andere downloads uit iTunes geen problemen, enkel deze podcast wil nooit)

  2. Luke van Velthoven · 25-11-2010 · 1.35 uur

    Vorige week voor het eerst live erbij en deze week luisterde ik voor het eerst via de chat. Ik moet toegeven dat ik jullie daarvoor niet wekelijks beluisterde, maar sinds die allang vergane tijden zijn jullie zeker hipper (losser heb ik het idee) geworden. De onderwerpen lagen me niet zo (weer Kinect en games die ik waarschijnlijk niet ga spelen), maar het was goed te doen, zo tijdens het essay nakijken.

  3. Niels ’t Hooft · 25-11-2010 · 9.03 uur

    @Michel: Dit is een terugkerend probleem voor sommige luisteraars. We hebben onze hosting provider wel eens naar laten kijken, en die kon niets vreemds vinden. iTunes heeft er weinig mee te maken, dat is niet meer dan een doorgeefluik (nadat je een abonnement hebt genomen gaat het niet meer via Apple). Zelf heb ik er thuis nooit last van, maar soms wel als ik in de stad vanuit een café werk. Mijn conclusie is daarom dat het aan je provider ligt, of aan de combinatie van onze host + jouw provider. Sorry dat ik er niet meer van kan maken.

  4. Rick · 25-11-2010 · 9.37 uur

    Ik heb hetzelfde probleem als Michel, zowel via de stream als via de mp3 download. Heel irritant, en eigenlijk de reden dat ik de podcasts momenteel niet meer luister. Binnenhalen is echt 20 minuten lang actief de download pauzeren, hervatten, refreshen, etc…

    @Niels: Dat jullie hosting provider niks vreemd kan vinden is prima, maar om vervolgens te concluderen dat het aan de provider van je bezoekers ligt lijkt me een beetje te kort door de bocht :)

  5. Niels ’t Hooft · 25-11-2010 · 9.47 uur

    @Rick: Is dat echt zo’n gekke conclusie? Ik heb het probleem ook, afhankelijk van waar ik ben. Dan ligt het dus aan mij, toch?

  6. Rick · 25-11-2010 · 10.11 uur

    @Niels: Nouja het feit dat jij niet de enige bent met het probleem, betekent dat het probleem niet specifiek aan jou kan liggen. Immers, als het aan jou ligt zou ik het probleem niet hebben.

    Dat het ergens tussen jullie server en de machine van de bezoeker mis gaat is duidelijk. Mijn punt was alleen dat je niet zomaar kunt zeggen “het ligt aan je provider”, als je eigenlijk niet voldoende informatie hebt om die conclusie te kunnen trekken. Ik bedoelde het niet als verwijt ofzo, laat dat duidelijk zijn :)

  7. Rick · 25-11-2010 · 10.16 uur

    Overigens vermoed ik dat in mijn geval het netwerk hier op het werk wel eens een aanzienlijke rol in het verhaal zou kunnen spelen. Thuis zit ik eigenlijk nooit achter de pc, dus ik heb het vanaf daar nog niet geprobeerd.

  8. Jesse Zuurmond · 25-11-2010 · 10.26 uur

    Prettige podcast, ook zonder een gast uit de industrie. Balans tussen de onderwerpen was goed, evenals tussen de sprekers. Er werd wel erg weinig gedaan met de chatroom, of lag dat aan de input van de mensen daar? :P

    Wat de inhoud betreft; ik sta erg achter een sterrensysteem, exact om de redenen die Niels en Menno aandragen. Het suggereert geen exacte wetenschap en is tegelijkertijd volkomen helder. En laten we het daar inderdaad bij houden.

  9. Niels ’t Hooft · 25-11-2010 · 11.31 uur

    @Rick: ik zei niet voor niets “of aan de combinatie van onze host + jouw provider” - hoe dan ook, het is een vervelend probleem waar we op dit moment helaas weinig aan kunnen doen.

  10. JW · 25-11-2010 · 13.10 uur

    Ik vraag me af wat jullie bedoelen met traditionele games. Is dit puur vergeleken met noby noby boy? Want ik zou katamari totaal geen traditionale game noemen in elk opzicht, behalve dat het dus een game is (met een doel).

  11. JW · 25-11-2010 · 13.24 uur

    oh en ik zou CODBLOPS prima een 4 geven hoor als ik jullie was, ik zie hier geen problemen.

  12. Luke van Velthoven · 25-11-2010 · 13.33 uur

    Dat interesseerde me ook wel, die discussie. Twee sterren voelt voor mij inderdaad anders aan dan een vier. Je moet meer uit de context van de recensie opmaken wat er met die beoordeling bedoelt wordt.

  13. Luke van Velthoven · 25-11-2010 · 13.34 uur

    Ik wil berichten kunnen wijzigen verdorie. Nu staat mijn grammaticale faal hier tot in den eeuwigheid.

  14. Niels ’t Hooft · 25-11-2010 · 13.39 uur

    @JW: Katamari is een zeer traditionele game in de zin dat je binnen 2 minuten een bal van 1 meter moet hebben, en je als dat lukt naar de volgende uitdaging gaat. In dat opzicht is het totaal geen experimenteel spel, waar Noby Noby Boy dat als vrijwel doelloze digitale speeltuin wel is.

    @Luke: De truc van grammaticale faal voorkomen is goed naar je tekst kijken voordat je op Versturen drukt in plaats van erna ;-)

  15. JW · 25-11-2010 · 13.49 uur

    @Niels dat is net als zeggen dat een koe een zeer traditionele olifant is. Fair enough.

  16. Niels ’t Hooft · 25-11-2010 · 14.02 uur

    Nah, dat is als zeggen dat een koe met zijn vier poten een zeer traditioneel zoogdier is. Ondanks zijn x-aantal magen ;-)

  17. JW · 25-11-2010 · 14.38 uur

    Het is dat ik vandaag geen tijd heb voor toffe diervergelijkingen maar ik denk dat de enige zinnige verklaring van traditionele game “lijkt erg op andere games” is. Katamari doet dit niet. Noby Noby Boy daarentegen is zo goed als een toy, behalve door de toevoeging van Girl, lijkt dus nog minder op andere games. Meer een giraffe.

  18. Marries van de Hoef · 25-11-2010 · 19.37 uur

    Leuk die subtiele humor in deze podcast!

    @Niels, Ben je al nagegaan of het downloadprobleem niet door software komt? Misschien doet een wordpress plugin gekke dingen.

  19. Bas · 25-11-2010 · 20.55 uur

    Mag ik vragen waar het eindmuziekje vandaan komt (klinkt als… Zelda?) - (Mooie keuze!)

  20. Niels de Bruijn · 25-11-2010 · 22.43 uur

    Leuke podcast (mag ik eigenlijk niet zeggen van Niels) maar ik heb weinig inhoudelijk commentaar. Jammer dat “als je begrijpt wat ik bedoel” weer terug was, maar volgens mij merkte Menno het zelf ook door het twee keer snel achter elkaar te zeggen. Stukje zelfspot hou ik wel van.
    Wel tof dat deze sneller online stond dan de vorige, downloaden ging bij zonder problemen.

  21. WEDhicks · 29-11-2010 · 14.18 uur

    Ik was de laatste tijd wat Podcasts van het eerste seizoen aan het luisteren (niet dat ik niets beters te doen heb maar ik sta vaak in de file dus ik zet altijd veel verschillende podcats op een USB stick) en ik mis een beetje de nieuws top 5. Daarbij mis ik ook een beetje Samuel. Z’n meningen waren niet altijd even goed gefundeerd maar hij bracht wel een komische noot aan de podcast.

    Ook mis ik wel de epische lengtes. Hoewel ik vrees dat ik daarmee de enige ben ;)

  22. WEDhicks · 29-11-2010 · 14.22 uur

    Ah. Ik zie al waarom Samuel niet meer in de podcast zit:
    http://artiestenrevue.webs.com/opzoeknaarzorro.htm

  23. Han · 30-11-2010 · 10.59 uur

    Het grootste probleem met die gamejournalistiekdiscussie is volgens mij de terminologie. Journalistiek is volgens mij per definitie graven in de informatie, en informatiegaring. Wat ik Menno en Rogier hoor zeggen valt dan eerder onder columnistiek/opinie. ‘Ik schrijf puur mijn eigen mening op papier.’ Dat is per definitie geen journalistiek, maar het vernauwd bovendien ook je mogelijkheden. Als je echt puur gaat opschrijven wat jij leuk vindt en je op geen enkele manier in anderen wilt verplaatsen, voor wie schrijf je dan? Die enkeling die ook fan is, maar het spel nog niet gespeeld heeft? Het is dan wel verdomd moeilijk je te onderscheiden, want iedereen heeft een mening.. Als je graag een mening op wilt schrijven dan moet het wel een originele invalshoek hebben wat mij betreft. Niels’ stukje over Kinect is daar een goed voorbeeld van.

Volg de reacties op deze post via RSS

Plaats een reactie

Registreer je als vaste gebruiker. Heb je dit al eens gedaan, log dan in.

Hou de discussie menselijk en inhoudelijk. Reageer bij voorkeur onder je echte naam, met je foto als avatar (via Gravatar).

Toegestane HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>