Speel mee met de Bashers Gameclub

Bashers Gameclub is onze tweewekelijkse livepodcast. Vanuit het atrium van Dutch Game Garden in Utrecht hebben we steeds over één game een diepgaand gesprek, met speciale gasten en een enthousiast publiek.

De Gameclub wordt mede mogelijk gemaakt door Dutch Game Garden en Claynote.

Onze huisregels

Spelen is niet nodig voor de Gameclub, maar maakt het wel leuker. Daarom moedigen we iedereen aan om de game in kwestie ter voorbereiding onder handen te nemen.

We kiezen bewust games die al iets ouder zijn. Wilde je ze spelen, dan heb je dat waarschijnlijk al gedaan. Wees in elk geval gewaarschuwd voor mogelijke spoilers.

We willen vooral tot een dieper begrip voor het spel komen, niet per se tot een oordeel. Waarom is een spel gemaakt zoals het is gemaakt? Waarom werkt het zoals het werkt?

De Gameclub is interactief, dus praat, tweet, chat en comment mee!

Praktische informatie

  • Datum – Tweewekelijks op donderdag
  • Tijdstip – 19.30 uur deuren open, 20.00 uur (stipt) beginnen
  • Locatie – Dutch Game Garden, Neude 5, Utrecht
  • Toegang – Gratis (meld je aan via Facebook of via e-mail)
  • Livestream – Ben je er niet bij, luister dan live mee via Ustream
  • Podcast – Of luister achteraf de podcast: abonneer je via RSS of via iTunes

 

14 juni 2012 – Max Payne 3

Op donderdagavond 14 juni praten we over Max Payne 3, de shooter van Rockstar.

 

 

 

 

31 mei 2012 – Fez

Op donderdagavond 31 mei praten we over Fez, de Xbox Live Arcade-puzzelplatformgame van Polytron. Meld je aan via Facebook of via e-mail.

 

 

 

 

17 mei 2012 – The Witcher 2

Niels ’t Hooft, Menno Schellekens en gamedeveloper Thijmen Bink (Digital Dreams) spraken gisteravond met het aanwezige publiek over The Witcher 2.

Luister de podcast over The Witcher 2

 

 

 

 

3 mei 2012 – Journey

Niels ’t Hooft, Menno Schellekens, Rogier Kahlmann en gamedesigner Richard Boeser (Ibb & Obb) spraken met het aanwezige publiek over Journey, de nieuwste PS3-game van Thatgamecompany.

Luister de podcast over Journey

Extra leesvoer: de column van Erwin Vogelaar, de column van Robert August de Meijer, ons interview met ontwerper Jenova Chen, of een van de Bashers Beat-links met de tag Journey.

 

19 april 2012 – SSX

Niels ’t Hooft, Menno Schellekens en gamedesigner Sander van der Vegte spraken met het aanwezige publiek over de nieuwste SSX, aan de hand van vragen als: wat zijn de verborgen mechanismes van een sportgame als deze? Hoe belangrijk zijn zaken als snelheid, moeilijkheid en vergeeflijkheid? Waarom is het ene tricksysteem beter dan het andere? Hoe belangrijk is het gevoel van sneeuw?

Luister de podcast over SSX

Extra leesvoer:

 

5 april 2012 – Zelda: Skyward Sword

Niels ’t Hooft, Menno Schellekens en Rogier Kahlmann spraken met gamewetenschapper Joris Dormans en gamejournalist Gerthein Boersma, en het aanwezige publiek, over de nieuwste Zelda voor de Wii, Skyward Sword, met vragen als: hoe zitten de Zelda’s precies in elkaar, en wijkt Skyward Sword van de formule af? Is deze 26 jaar oude reeks vandaag de dag nog wel relevant?

Luister de podcast over Zelda: Skyward Sword

Extra leesvoer: