GDC 2010: Meer coverage bij Control



Ook ik was vorige week in San Francisco voor de Game Developers Conference - na jaren met grote interesse de berichtgeving gevolgd te hebben, kon ik eindelijk zelf lezingen bijwonen en met ontwikkelaars bijpraten op de inhoudelijkste gamebijeenkomst van het jaar. Ik schreef er met name over voor developmentvakblad Control, dat mijn vliegticket betaalde. Mocht je na Vlads coverage nog niet genoeg hebben gehad, lees dan vooral mijn stukjes daar:

5 reacties

  1. Bas Bouwman · 16-3-2010 · 14.05 uur

    Je kan het eigenlijk wel een soort arrogantie noemen van Sid Meier, dat hij denkt dat hij als veteraan is het vak er niet dieper op in hoeft te gaan. Wel merk ik dat veel jonge/nieuwe developers wel echt nadenken over wat de consument wil of juist de consument kennis laten maken met een product dat men niet kent. ik denk dat je dit wel kan vergelijken met films, als er een lager budget is of minder druk opstaat komen er vaak zeer interesante resultaten.

    Ik vind het dan ook jammer dat Sid Meier op save speelt en zegt dat bepaalde dingen niet werken. Waarschijnlijk omdat hij zelf niet kan onderbouwen wat wel en niet werkt, dat hij geen risico’s durft te nemen. Ik denk dat men met Civ veel meer kan doen op dit moment wordt gedaan.

  2. Stefan Keerssemeeckers · 16-3-2010 · 15.09 uur

    Is Sid Meier nou arrogant, kan hij het niet onderbouwen, of durft hij geen risico’s te nemen? Ik haal er in eerste instantie geen van drieën uit, maar goed.

    Ik merk wel dat zodra er een artikel online komt waarin iemand zegt dat hij iets wil veranderen er meteen wordt geroepen dat het ‘arrogant’ en ‘elitair’ is. Ben wel benieuwd waar dat vandaan komt.

  3. Stone · 16-3-2010 · 16.40 uur

    Niels vind vooral het stuk over plottwist erg interessant. Ik zou het erg leuk vinden om over dit onderwerp een achtergrond artikel danwel podcast discussie op bashers te vinden. Zie dit zelf vooral als een podcast waar David en een of twee schrijvers aanwezig zijn. helemaal interessant zou het kunnen worden als je een gamescript-schijver hebt en een schrijver uit de boeken/filmindustrie, om zou te discussiëren of er verschillende regels gelden voor de verschillende media, en wat deze zouden zijn.

  4. Niels ’t Hooft · 16-3-2010 · 18.04 uur

    @Bas: Ik kreeg bij het praatje van Meier echt het idee dat hij zijn inzichten niet kán onderbouwen. Het was zo’n terugkerend patroon dat ik geen andere uitleg zie. Verder las ik er persoonlijk totaal geen arrogantie of terughoudendheid in.

    @Stone: Leuk idee!

  5. Bas Bouwman · 16-3-2010 · 18.31 uur

    @Niels Oké ik denk dat ik het dan iets anders heb opgevat dan bedoeld, Excuus daarvoor.

    Maar ik haal er toch uit dat hij na de overstap naar Turn-based geen drastische veranderingen aan de formule heeft toegepast. Hij weet niet waarom het aansloeg bij gamers, denk je niet dat er meer uit de Civ reeks gehaald kan worden? Juist door misschien toch weer met een realtime variant te komen?

Volg de reacties op deze post via RSS

Plaats een reactie

Registreer je als vaste gebruiker. Heb je dit al eens gedaan, log dan in.

Hou de discussie menselijk en inhoudelijk. Reageer bij voorkeur onder je echte naam, met je foto als avatar (via Gravatar).

Toegestane HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>