In gesprek met Floris Kooij van Guerrilla: “We hebben overwogen je als Helghast te laten spelen”



Floris Kooij

Vorige week kregen Menno Schellekens en ik tijdens Game in the City in Amersfoort de kans om senior game designer Floris Kooij van Guerrilla Games te interviewen. We ondervroegen Kooij vooral over de werkwijze binnen Guerrilla, waar zijn praatje die dag ook over ging. Gaandeweg komen we ook nog wat te weten over gemaakte keuzes voor Killzone 2 en wat je mogelijk in Killzone 3 gaat terugzien. Deze podcast duurt ongeveer 25 minuten.

Abonneer je direct op de feed of via iTunes, download dit interview los of luister in je browser met de onderstaande speler.

 

3 reacties

  1. David Nieborg · 19-11-2009 · 17.54 uur

    Oh, dat klinkt interessant! Killzone 3, was die eigenlijk ook officieel al aangekondigd of is het zo logisch dat die gemaakt wordt dat dat niet meer nodig is?

  2. Menno Schellekens · 19-11-2009 · 21.31 uur

    Nee hoor, als het aan Sony ligt bestaat Killzone 3 niet. Maar er zijn miljoenen dollars gaan zitten in de ontwikkeling van het IP en de spelmotor achter Killzone 2, dus ze zouden gek zijn om er niet op voort te borduren!

  3. Zhero · 23-11-2009 · 19.19 uur

    Interessant om eens te horen wat een “game designer” zoal doet. Dat iemand bezig is om al die onderdelen te tweaken sta je eigenlijk nooit stil.

    Ga vooral door met dit soort interviews :)

Volg de reacties op deze post via RSS

Plaats een reactie

Registreer je als vaste gebruiker. Heb je dit al eens gedaan, log dan in.

Hou de discussie menselijk en inhoudelijk. Reageer bij voorkeur onder je echte naam, met je foto als avatar (via Gravatar).

Toegestane HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>