Uitnodiging: Gamelab #8



Over minder dan twee weken is de volgende Gamelab in Pakhuis de Zwijger. Dinsdag 24 mei, 20:00 — 22:00. U bent van harte uitgenodigd. Het thema is ‘2D vs 3D’; iets wat u moet aanspreken!

Van Sonic naar Shadow Complex en van Super Mario 64 naar Uncharted 3: de 2- en 3D-ontwikkelingen in videogames hebben enorme sprongen gemaakt. Maar waarom zou je eigenlijk voor 3D kiezen? En wat is er zo geweldig aan twee dimensies? Daar gaan we het tijdens Gamelab #8 over hebben. Dat de techniek gamewerelden mogelijk maakt die het fotorealisme benaderen, betekent natuurlijk niet dat dit de enige weg voorwaarts is. 2D is nu eerder een stilistische keuze dan een technische of financiële beperking.

Tijdens Gamelab #8 bevindt zich in de 2D-hoek Richard ‘spiegelbeeld’ Boeser, maker van de elegante platformer Ibb & Obb die komt vertellen waarom hij zo’n fan van 2D is. Maar ook Martin ‘videogame don’ de Ronde. Hij presenteert een top tien van zijn favoriete 2- en 3D-momenten in games. In de 3D-hoek: Chris van der Linden (mede-oprichter Kalydo), die op dit moment hard werkt aan het laten draaien van Runes of Magic in een browser. En Pjotr van Schothorst (VSTEP), ontwikkelaar van driedimensionale haven-, boot- en rampsimulaties. De gesproken column van Matthijs Dierckx (Control Magazine) kiest geen partij voor 2- of 3D, maar zal in ieder geval vermaken en prikkelen.

Entree voor Gamelab is gratis, meld je aan op deze website waar ook meer informatie staat.

Eén reactie

  1. Robert August de Meijer · 12-5-2011 · 15.30 uur

    Als 2D niet wint, eet ik mijn VR-headset op.

Volg de reacties op deze post via RSS

Plaats een reactie

Registreer je als vaste gebruiker. Heb je dit al eens gedaan, log dan in.

Hou de discussie menselijk en inhoudelijk. Reageer bij voorkeur onder je echte naam, met je foto als avatar (via Gravatar).

Toegestane HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>