Wat vindt de Nederlandse gamepers van Infamous 2?



Gamehype.nl verzamelt Nederlandstalige gamerecensies en berekent uit alle beoordelingen een gemiddeld cijfer. Voor Bashers licht Maarten Broekhof er wekelijks één uit.

Politieman, dokter of superheld: het is de droom van ieder kind om uiteindelijk één van deze beroepen aan te nemen. Dat de superheld ook een bad guy kan worden, dat bleek in de eerste Infamous al, en deeltje twee doet het nog eens dunnetjes over.

“inFamous 2 zou je nagenoeg de perfecte sequel kunnen noemen. Bijna alles heeft een verbetering gekregen. […] Alles is groter, gevechten zijn vloeiender, en met de UGC zou het speelplezier vrijwel oneindig kunnen worden. inFamous 2 heeft fouten, maar het heeft ook een ziel, en mag dus gerust naast zijn voorganger bestaan.” Gameliner - cijfer 5/5

“InFamous 2 is dan ook een tweede deel in de puurste zin van het woord. De kwalen en fouten, maar ook de heerlijke, fantastische goede stukken van het eerste deel keren gewoon terug. Allemaal met een nieuwe verhaallijn waar menig bestseller een puntje aan kan zuigen. En dat alles in een nieuwe stad. Jammer genoeg net niet goed genoeg om een meesterwerk te zijn. “ Eurogamer - cijfer 8,0

Ultieme macht

Het leuke aan superheld spelen is natuurlijk dat je iedereen (ook onschuldigen) alles kunt aandoen wat je wilt. Je lijkt soms wel de absolute macht te hebben over je omgeving, de nieuwe wapens en krachten die deel twee in de aanbieding heeft dragen, bij aan dat gevoel

“Waarom zou je een onschuldige omstander niet leegzuigen als je health en power nodig hebt? Waarom zou je die irritante straatmuzikanten niet een elektriciteitsbolt in de harses jagen als je daar zin in hebt? Ik bedoel, kom op, dat hebben we in het echt toch ook allemaal wel eens willen doen? “ Power Unlimited - cijfer 9,0

“inFamous 2 barst gelukkig wel van de nieuwe powers (…) Zo heb je gelijk een nieuw wapen tot je beschikking, de Amp. Met dit slagwapen kun je rake klappen uitdelen en elke klap wordt ook nog eens fraai in beeld gebracht. Vanzelfsprekend ontbreken stijlvolle finishing moves niet. Belangrijker is echter dat Cole niet langer over alleen superkrachten beschikt die gebruik maken van elektriciteit. inFamous 2 zit namelijk ook vol met vuur en ijs. (…) Naast vuur en ijs is ook het assortiment aan elektrische krachten flink uitgebreid, met nieuwe soorten bliksemschichten die je kunt afvuren tot beeldvullende tornado’s” InsideGamer - cijfer 9,0

Keuzes maken

Ook Infamous 2 draait voor een groot deel om keuzes maken: doe ik het goede (en sla ik tegenstanders in de boeien) of word ik een bad guy (en kan ik lekker mijn tegenstanders laten wensen dat ze nooit geboren waren)? Een leuk principe, maar volgens sommige recensenten niet voldoende uitgewerkt.

“Onderweg zal je kennis maken met Nix en met een geheel nieuwe kant van Kuo, de NSA-agente uit het eerste deel. Zij zullen de twee kanten van je geweten bespelen. Kuo probeert altijd de juiste oplossing te vinden (…) Nix is een stuk impulsiever (…) en probeert alles op te lossen door dingen op te blazen en mensen bang te maken. De uiteindelijke keuze tussen de twee ligt altijd bij jou.” 4Gamers - cijfer 9,0

“De keuze tussen goed en slecht blijft vrij plat, zowel in de optionele zijmissies als hoofdmissies. (…) Zo heb je op een gegeven moment hulp nodig van de rebellen om Bertrand en zijn Militia aan te vallen. Om de rebellen te overtuigen kun je de hulp van Nix inschakelen (…) Of je gaat in vrede met Kuo en een ambulance vol medicijnen op pad. In beide gevallen scharen de rebellen zich aan je zijde en heeft het eigenlijk alleen invloed op je karma en of je uiteindelijk Nix haar vuurkracht of Kuo haar ijskracht aan je arsenaal kunt toevoegen. ” Gamer - cijfer 9,0

In totaal

Infamous 2 krijgt gemiddeld een 9,0 van de Nederlandse gamepers. Dit cijfer is gebaseerd op 9 recensies.

Gaming Society geeft het spel maar liefst een 10,0; Eurogamer is kritischer en vindt Infamous 2 een 8,0 waard.

Helaas is Gamehype op dit moment niet bereikbaar door technische problemen.

6 reacties

  1. Wormpaul · 16-6-2011 · 11.38 uur

    Tja, ik kon niet warm of koud van de demo worden. Goede game maar niets wat mij nog verraste of een glimlach op mijn gezicht tovert :(

  2. Robert August de Meijer · 16-6-2011 · 14.32 uur

    “Waarom zou je die irritante straatmuzikanten niet een elektriciteitsbolt in de harses jagen als je daar zin in hebt? Ik bedoel, kom op, dat hebben we in het echt toch ook allemaal wel eens willen doen?”

    Erm… nee.

  3. VN1X · 16-6-2011 · 16.57 uur

    Power Unlimited is echt niet meer wat het was. Blij dat ik er niet meer lid van ben. “Yeah! Elektriciteit en mensen doden. 9/10”

  4. Maarten Brands · 16-6-2011 · 17.13 uur

    Ik hou niet van bruine spellen, en volgens mij houdt de markt ook niet van bruine Sony spellen. Kijk naar die andere, bruine in-house Triple A titel Motorstorm Apocalypse. Daarvan zijn wat, 10 exemplaren verkocht?

    Totaal off-topic maar wat voor Avatar reject is die vrolijke character in deze game zeg. Check dat 2e screenshot: http://ps3.4gamers.be/reviews/5987/1/inFamous-2. Ook alweer zo bruin!

  5. Mitch · 18-6-2011 · 16.04 uur

    Infamous had meer kleur dan de meest HD generatie games hoor.

  6. Wouter Brugge · 19-6-2011 · 23.58 uur

    Jan en ik hebben de game een 86 gegeven, klik maar op de link. Bovendien is die quote niet de conclusie.

Volg de reacties op deze post via RSS

Plaats een reactie

Registreer je als vaste gebruiker. Heb je dit al eens gedaan, log dan in.

Hou de discussie menselijk en inhoudelijk. Reageer bij voorkeur onder je echte naam, met je foto als avatar (via Gravatar).

Toegestane HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>